شنبه 01 اردیبهشت 1397 |
حدیث روز
  • امام صادق علیه السلام
  • قالَ اللَّهُ تباركَ وتعالى: ما تَحبَّبَ إليَّ عبدي بأحَبَّ مِمّا افْتَرَضتُ علَيهِ؛
  • الكافي: ج 2، ص 82، ح 5 ميزان الحكمة: ج 1، ص 503

برای چهارمین سال متوالی/ اهدای تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان به گروه صنعتی انتخاب

گروه صنعتی انتخاب موفق شد برای چهارمین سال متوالی تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کنندگان را دریافت کند.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، در چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر مقامات عالی کشور همراه بود، تندیس زرین حمایت از مصرف کنندگان توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به محمدرضا دیانی مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب اهدا گردید.

تندیس زرین حمایت از حقوق مصرف کننده، عالی ترین نشان و جایگاه سنجش میزان حمایت یک سازمان از حقوق مصرف کننده است که گروه صنعتی انتخاب به دلیل رویکرد مشتری مدارانه و حمایتی خود در مسیر تحقق شعار “روی ما حساب کنید” برای چهارمین سال متوالی، موفق به کسب این نشان و افتخار شد.

بدون تردید همسویی دیدگاه ها در تمامی واحدهای گروه صنعتی انتخاب با اصول حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اهمیت و توجه به مخاطبان در راستای تحقق شعار “روی ما حساب کنید” از یک سو و مشارکت همه جانبه تمامی بخش ها و واحدها از سوی دیگر، در این انتخاب بسیار مؤثر بوده است.

استقبال دولت از بالا رفتن کیفیت کالاها

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این مراسم اظهارداشت: اصلاح فرهنگ مصرف و تأمین حقوق مصرف‌کنندگان نیازمند ارائه اطلاعاتی درست است به دلیل اینکه عصر کنونی عصر آگاهی و اطلاع‌رسانی است.

وی افزود: باید اطلاعات درست را به مشتریان و کاربران ارائه گردد تا قدرت انتخاب جامعه بالا رود. چرا که این حق مصرف‌کننده است که در جریان آزاد اطلاعات قرار بگیرد و در انبوه تبلیغات سردرگم نشود.

جهانگیری با بیان اینکه دسترسی به کالای با کیفیت از جمله حقوق مصرف‌کنندگان است، تصریحکرد: حق مصرف‌کنندگان است که وارد میدان رقابت تولیدکنندگان شوند. تولیدکنندگان باید بپذیرند که ورودشان به بازار مصرف برخاسته از موفقیت در رقابت است نه به دلیل تنگ کردن رقابت با دیگران، همچنین دولت نیز از رقابتی شدن تولید به جهت بالا رفتن کیفیت کالاها استقبال زیادی می‌کند.

وی همچنین اولویت دادن به خدمات پس از فروش را از جمله دیگر حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: ارائه خدمات مناسب موجب حفظ و جلب رضایت مشتری می‌شود، همچنین هنر واحدهای تولیدی تبدیل مشتری راضی به مشتری مستمر است، چرا که استمرار مشتری یا مصرف‌ کننده هنگامی صورت می‌گیرد که مشتری یا مصرف‌کننده ارتباطی تنگاتنگ با شرکت‌ها و سازمان‌ها داشته باشد.

ارتقای کیفیت کالا و خدمات از برنامه های رقابتی به شمار می آید

در ادامه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدت و تجارت اظهارداشت: ارتقای کیفیت کالا و خدمات از برنامه های رقابتی به شمار می آید ضمن آنکه برای رقابت باید خلاقیت و ابتکار داشت و کالاهای خود را مطابق استانداردهای بین المللی و میل مصرف کننده تولید و عرضه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با بهبود کیفیت می توان قیمت ها را هم پایین آورد ضمن آنکه بنگاه های اقتصادی باید به حقوق مصرف کننده توجه کنند.

همه افراد جامعه از خدمات حمایت از حقوق مصرف کننده برخوردار هستند

همچنین سید محمود نوابی رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  در این مراسم با بیان اینکه هدف از اهدای گواهینامه را افزایش انگیزه در تولیدکنندگان و توزیع کنندگان خدمت برای افزایش کیفیت و مشتری مداری  است،گفت: از حداقل هزار بنگاه اقتصادی موجود در کشور که در ۲۰ استان خدمات ارایه می کنند و امکان حضور در پروسه ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کننده را دارند، تنها ۳۵۹ بنگاه اقتصادی در فرآیند ارزیابی شرکت کرده اند که از میان آنها، ۱۱۸ بنگاه موفق به دریافت گواهینامه و تندیس شدند.

وی افزود: امسال سومین سال است که این همایش به طور همزمان در دیگر استان ها هم برگزار می شود و سطح برگزاری این همایش در سایر استانها، فقط اهدای گواهینامه و تقدیرنامه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس تصریح کرد: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از هم جدا نیستند و تولیدکنندگان به لحاظ تامین مواد اولیه، خود مصرف کننده به شمار می روند؛ بنابراین به نظر می رسد که همه افراد جامعه از خدمات حمایت از حقوق مصرف کننده برخوردار هستند.

شایان ذکر است رویکرد و شعار همایش و مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان؛ مشتری مداری و جلب وفاداری مشتریان است.

نهم اسفند در تقویم کشورمان، به نام روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان نامگذاری و هر سال به همین مناسبت، همایشی در این روز برگزار می شود، در این همایش ضمن ارزیابی واحدهای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان، با اهدای لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، از واحدهای برتر تقدیر می شود که ۱۱۸ بنگاه اقتصادی شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های سه گانه طلا ، نقره و برنز را داشتند، در این دوره بیش از ۳۱۰۰ بازرس و حدود ۲۳ هزار ناظر کیفی افتخاری که از سال ۸۷ جذب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده اند، این سازمان را در برگزاری این همایش ها یاری می نمایند.

   1393/12/10 08:39

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )